
Miquel Anguera, “Beatet”
13-09-2025
Un any més va tornar la festa de la nostra patrona. El dia amenaçava pluja (al final van caure 12 litres) però es pot dir que, a “empentes i rodolons” encara bo que vam poder celebrar la festa, tot i canviar la ubicació, a la tarda, de la ballada de sardanes, Ball de Coques i el berenar de xocolata amb coca que es va celebrar al pati de l’escola Mare de Déu de la Roca i al nou pavelló “de la Roca” que, per cert, s’estrenà en aquesta ocasió, tot i que dit pavelló ja s’havia inaugurat l’11 d’abril d’enguany, i recordem que ja feia força setmanes que les obres ja estaven acabades).
Com ja és tradicional, de molts i molts anys, la festa de la Mare de Déu de la Roca comença nou dies abans amb la Novena celebrada al seu honor a l’església parroquial de Sant Miquel, amb la posterior Eucaristia i la penitència comunitària del dia 3 de setembre.
El dilluns 8 de setembre, diada de la nostra patrona, l’Eucaristia, el dinar de germanor i l’espectacle de l’Invisible Titelles es va poder celebrar, però vista l’amenaça de pluja i que ja havia plogut durant el dinar, el Patronat va decidir, com ja hem dit més amunt de l’article, portar la resta del programa de la festa al nou pavelló de l’escola i al seu pati. I fou un encert.
Sobre les 5 de la tarda les sardanes es van poder dur a terme, amb els músics de la cobla la Principal de Tarragona sota els porxos del pati de l’escola i amb una mica de plovisqueig. Però la gent va ballar igualment. Igual passà amb el Ball de Coques de Mont-roig que es va poder ballar dos cops (els altres anys sempre es balla 3 cops, però com que ploviscava…). No hi van faltar els mocadors vermells ni la coca rodona per a les balladores. Després, això sí, la xocolata amb coca es va poder menjar dins del pavelló amb tota garantia de no mullar-se (tant petits com grans). Recordem que el Ball de Coques es va recuperar per l’AV Muntanya Roja l’any 1992.
En fi, la festa de la Mare de Déu de la Roca, tot i que amb aigua, es va poder celebrar que és el més important i com sempre diem els mont-rogencs “sempre és bo que plogui, con tal que no faci mal…”. Agraïments al Joan R. de l’Invisible Titelles, Rotllana Mont-rogenca, Parròquia de Sant Miquel, Patronat, Ajuntament, Merceria Espasa, Parròquia, La teva llar, Ermita, Miami Pastisseria Glòria i a l’Associació de Veïns Muntanya Roja. I fins l’any que ve!!
.

.

.

.

.