Ets aquí
Inici > General > Miró i Mont-roig > LA FUNDACIÓ MAS MIRÓ I L’ESCOLA MARCEL·LÍ ESQUIUS DE MIAMI COL·LABOREN EN DIVERSOS PROJECTES

LA FUNDACIÓ MAS MIRÓ I L’ESCOLA MARCEL·LÍ ESQUIUS DE MIAMI COL·LABOREN EN DIVERSOS PROJECTES

Miquel Anguera, “Beatet”

22-06-2025

Segons ha fet públic la Fundació Mas Miró, el passat 17 de juny, tingué lloc un acte de col·laboració entre la Fundació de Mont-roig i l’Escola Marcel·lí Esquius de Miami, en el marc del programa “aproPA’T. Museu i Escola aprenem junts”.

Els alumnes que hi van prendre part foren infantil 5, 3r, 5è i 6è de l’esmentada escola. La investigació d’aquests projectes versa sobre el patrimoni vinculat a Joan Miró, el Mas i l’entorn de Mont-roig. Dits projectes han tingut l’assessorament del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, de l’Ajuntament de Mont-roig i de la Fundació Privada Reddis de Reus.

Els alumnes d’I5 van visitar la platja, Mas Miró, el Centre de Mont-roig i l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca, de gran importància per a l’artista universal.

Els de 3r van conèixer la comunicació d’ara fa 100 anys, mitjançant objectes, cartes i papers, telegrames i postals de Joan Miró. També van visitar la Ràdio l’Hospitalet de l’Infant i entrevistaren la directora Elena Juncosa.

Els de 5è estudiaren la biografia de Miró, els seus avantpassats, d’on venim, qui ens ha influenciat, viatges, llocs, experiències viscudes… tot això amb les tècniques artístiques que treballava Miró, el collage o l’assemblatge han pogut recollir aquests relats de forma plàstica.

Finalment, els alumnes de 6è han investigat quina és la influència de la llum en el nostre

dia a dia. Al Mas, van poder comprovar la importància de la llum de la Mediterrània en la creació artística de Miró, com era la vida abans de l’electricitat, llums d’oli, de ganxo, de carbur…  Finalment, han exposat les seves conclusions en unes representacions amb ombres xineses. 

El programa aproPA’T és una iniciativa de la Xarxa Territorial de Museus de les

comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre en col·laboració amb el Departament

d’Educació, i té com a objectiu reforçar la relació entre els museus i els centres educatius

per crear projectes de col·laboració amb la finalitat de contribuir en la transformació

educativa. 

Aquest curs escolar, el programa aproPA’T també ha acompanyat els projectes

De col·laboració entre el Museu d’Alcover i l’Institut Fonts del Glorieta; el Museu del Port de Tarragona, l’Escola El Serrallo i el Col·legi El Carme i el Museu Comarcal de la Conca de Barberà; l’Escola Mare de Déu de la Serra i l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.

Per la seva banda, els Museus de Reus i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona també han seguit la seva col·laboració iniciada anys anteriors amb projectes realitzats amb centres educatius de Reus i Constantí respectivament. 

Actualment la Xarxa  està formada per setze museus de la demarcació: el Museu

d’Alcover, el Museu Terres de l’Ebre, el Museu d’Història de Cambrils, el Museu Deu, el

Museu Pau Casals, la Fundació Apel·les Fenosa, el Museu Terra, el Museu Comarcal de

la Conca de Barberà, els Museus de Reus, el Museu Diocesà de Tarragona, el Museu

Nacional de Tarragona, el Museu d’Art Modern de Tarragona, el Museu de Tortosa, el

Museu de Valls, Fundació Mas Miró i el Museu del Port de Tarragona.

Tots aquests moviments han estat organitzats per: la Fundació Mas Miró, el CRP Baix Camp, la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre i la Generalitat i amb el suport de l’Ajuntament de Mont-roig i la Fundació Privada Reddis de Reus.

.

.

.

Top